سایر مزایای تبلیغات اینترنتی
نوشته شده توسط : طراحی دکوراسیون

ارزان تر از سایر رسانه‌ها،فرآیند راحت و سریع,گسترده متمرکز و هدفمند،قابلیت ردگیری بینندگان،وابسته به زمان و مکان نیست،قابلیت هدف گیری دقیق مخاطبین اصلی،قابلیت سریع و ارزان تحلیل بازخورد و تغییر در رویه،حق الزحمهٔ اولیهٔ کم،حوزهٔ دسترسی وسیع.

و به طور کلی، تبلیغات اینترنتی راه بسیار خوبی برای با اطلاع کردن همه جهان از تولیدات یا خدمات خود به طریقی بسیار کم هزینه و کارآمد می‌باشد.

مدلهای کسب وکار

مدل کسب و کار به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب و کار اشاره دارد. آگهی در اینترنت در صورتی موثر است که دارای مدل کسب و کار مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب و کار شود.

از جمله مدلهای کسب و کار تبلیغات اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدل کسب و کار مبتنی بر محتوا

براساس این مدل از کسب و کار، ناشران اینترنتی می‌بایست با ارائه محتوای ارزشمند و مهم برای مخاطبین خود، ترافیک سایت خود را افزایش دهند. تلاش اصلی مدیران سایتها در این مدل می‌بایست معطوف به فراهم آوردن مطالب جالب برای افزایش ترافیک سایت شود.

مدل مبتنی بر ارائه خدمات متنوع اینترنتی

در این روش ناشران اینترنتی خدمات متنوعی را برای مخاطبین فراهم می‌آورند که از آن جمله می‌توان به فراهم آوردن امکان استفاده از پست الکترونیک، اتاقهای گفتگو۶ و یا پیغام رسان‌ها۷ اشاره کرد. در این روش میزان موفقیت سایت به کیفیت خدمات ارائه شده بستگی دارد چرا که تعداد استفاده کنندگان از این خدمات با میزان کسب درآمد تبلیغاتی این شرکتها رابطه مستقیم دارد. از سایتهای معروف در این زمینه می‌توان به AOL اشاره نمود.

مدل مبتنی بر فراهم آوردن امکان جستجوی سایتهای مختلف

سایتهای مبتنی بر این مدل با فراهم آوردن امکان جستجو در میان سایتهای گوناگون و طبقه‌بندی آن سایتها براساس محتوا، خدماتی را به کسانی که در جستجوی موضوع یا مطلب خاصی می‌باشند ارائه می‌نمایند. از زمره سایتهای بسیار معروف در این گروه می‌توان یاهو را نام برد.

مدل مبتنی بر ارائه خدمات تبلیغاتی و درج آگهی در اینترنت

شرکتهای این گروه به کسانی که مایل هستند در آگهی در اینترنت داشته باشند ، خدماتی را ارائه می‌دهند. این خدمات شامل طراحی تبلیغ و کمک به یافتن مکان مناسب جهت نمایش تبلیغ می‌باشد. بسیاری از این شرکتها حتی خدمات ردگیری تبلیغات و نیز اندازه‌گیری‌های مربوط به اثر بخشی آن تبلیغات را نیز انجام می‌دهند.

مدل مبتنی بر شبکه تبلیغاتی

شرکتهای این گروه فضاهای ناشران اینترنتی را در معرض خرید تبلیغ دهندگان قرار می‌دهند و پس از خرید یا اجاره آن فضاها از سوی تبلیغ دهندگان، درصدی را بعنوان حق‌العمل دریافت می‌نمایند. ادآتلت  از جمله این شرکتها می‌باشد.

اشکال تبلیغات اینترنتی

اشکال مختلف تبلیغات به شکل‌های گوناگونی که تبلیغ‌دهندگان برای نشان دادن تبلیغ خود در اینترنت از آنها استفاده می‌نمایند، اشاره دارد. مانند بنرها، بنرهای دارای غنای رسانه‌ای، نامه‌های تجاری و تبلیغات مبتنی بر بازی.

تبلیغات بنری با وجود حجم کم‏، وسیله‌ای کارآمد برای تحقق اهداف چند منظوره اند‏، زیرا: - بنرها در حقیقت بخشی از پیام‌های تبلیغاتی شرکت‌ها/وب‌سایت‌ها هستند. - این شیوه تبلیغ‏، اسم، نشانه و تولیدات شرکت‌ها را با روش‌های گوناگون و متنوعی به نمایش می‌گذارد.

- بنرها، ابزاری برای افزایش میانگین کلیک‌ها به شمار می‌آیند.

- با کم‌ترین جزئیات، مشتری را به کلیک ترغیب می‌کنند.

- در صورت استفاده از برنامه‌های بازاریابی زنجیره‌ای، این روش کلیدی برای دنبال کردن مکانیزم این برنامه‌هاست.





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: